You are currently viewing بله، آدامس‌های Sea Moss اکنون یک چیز هستند: نحوه کار، ادعاهای بهداشتی، خطرات

بله، آدامس‌های Sea Moss اکنون یک چیز هستند: نحوه کار، ادعاهای بهداشتی، خطرات


مکمل های ویتامین به صورت لاستیک به طور فزاینده ای محبوب می شوند و یک نمونه خاص در رسانه های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرده است: لاستیک های جلبک دریایی. همانطور که ممکن است حدس بزنید، این صمغ ها از کلپ، نوعی جلبک قرمز که در سواحل اروپا، ایرلند و آمریکای شمالی رشد می کند، ساخته شده اند. حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، چربی های اشباع نشده چندگانه و ویتامین ها است. در حالی که جلبک دریایی هزاران سال است که برای اهداف غذایی و دارویی در سراسر جهان استفاده می شود، افزایش فعلی آن به عنوان یک مکمل سلامتی محبوب، تحقیقات بیشتری را در مورد فواید آن تشویق کرده است.

جویدن خزه دریایی چیست؟

روش تهیه صمغ جلبک دریایی می تواند در بین دستور العمل ها متفاوت باشد، اما آنها به طور کلی شباهت های زیادی دارند، که از ماده اصلی شروع می شود: بله، جلبک دریایی است. دیدن این صمغ ها با شیرین کننده ها، طعم دهنده های اضافه شده، کنسانتره آب میوه، گلیسرول، پکتین و جلبک دریایی فرآوری شده معمول است. با این حال، نسخه های ساده با مواد مینیمالیستی تر نیز می توان یافت. کسانی که در آشپزخانه ماجراجو هستند حتی می توانند ژل جلبک دریایی را برای تهیه آدامس در خانه خریداری کنند.

هنگام تهیه صمغ از جلبک دریایی، خزه ابتدا به ژل تبدیل می شود، سپس حرارت داده می شود و با آب میوه و یک عامل اتصال دهنده مانند آگار آگار یا گلیسرول مخلوط می شود. در این مرحله شیرین کننده ها، ویتامین های اضافه شده و سایر مواد به مخلوط مخلوط می شوند. پس از مخلوط شدن خوب، محتویات را در قالب لاستیکی ریخته و خنک می کنند. ژل اولیه با خیساندن جلبک دریایی در آب تمیز به مدت دو روز قبل از مخلوط کردن و سپس سرد کردن تا زمانی که به یک ماده ژل مانند غلیظ شود ساخته می شود.

کلوزآپ ماکرو جلبک دریایی خزه شفاف ایرلندی در مخلوط کن

ablokhin/Getty Images

آدامس جلبک دریایی چگونه کار می کند؟

بدن انسان از 102 ماده معدنی و مواد مغذی مختلف برای حمایت از خود استفاده می کند. آدامس جلبک دریایی حاوی 92 مورد از این 102 مورد است. این غلظت بالای مواد مغذی مورد نیاز بدن، بخش بزرگی از دلیل در نظر گرفتن جلبک دریایی به عنوان یک غذای فوق العاده است. فراهمی زیستی صمغ های جلبک دریایی و مزایای سلامتی آنها هنوز در حال تحقیق است، اما آنها حاوی بسیاری از اجزای بسیار زیستی هستند. فراهمی زیستی یک غذا به این معناست که بدن شما چقدر راحت آن غذا را تجزیه کرده و مواد مغذی ضروری را از آن استخراج می کند. هر چه چیزی در دسترس زیستی‌تر باشد، هضم و جذب آن برای بدن آسان‌تر است.

برخی نکات مثبت بالقوه وجود دارد اثرات کلی سلامت، اما خطراتی نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. از جنبه مثبت، تحقیقات ممکن است نشان دهد که آدامس کلپ می تواند به تسکین آرتریت، دیابت، مشکلات خودایمنی و بیماری های چشمی و قلبی کمک کند. یکی از مهم ترین خطراتی که باید از آن آگاه بود این است سطوح بالای ید در جلبک ها اگر از آدامس جلبک دریایی استفاده می کنید، ضروری است که دوزهای توصیه شده را رعایت کنید و از میزان توصیه شده روزانه ید تجاوز نکنید.

فواید بالقوه آدامس جلبک دریایی

صمغ های خزه دریایی فواید بالقوه متعددی برای سلامتی دارند. فهرست زیر تلاش می‌کند تا حد امکان بسیاری از این مزایا را پوشش دهد، اما هنوز ممکن است از طریق تحقیقات مداوم کشف شود:

سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها

نوع جلبک دریایی مورد استفاده در تایرهای جلبک دریایی حاوی 92 ماده از 102 ماده معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان است. این غذا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و چندین فواید کلی برای سیستم ایمنی، سلامت چشم، عملکرد مغز و غیره دارد.

خواص ایمنی بالقوه

خزه دریایی حاوی جنبه های زیادی است که می تواند به طور غیر مستقیم به سیستم ایمنی بدن کمک کند. آنتی اکسیدان ها، همانطور که در بالا ذکر شد، بخشی از این هستند. این جلبک همچنین حاوی پری‌بیوتیک‌ها و سرشار از فیبر است که می‌تواند برای بهبود سلامت روده با هم کار کند و در نتیجه به حمایت از سیستم ایمنی بهتر کمک کند. جلبک دریایی همچنین دارای چندین ماده معدنی و مغذی است که می تواند به عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

از سلامت تیروئید و هضم غذا پشتیبانی می کند

صمغ جلبک دریایی می تواند به تنظیم و عملکرد تیروئید کمک کند زیرا جلبک های قرمز حاوی ید، سلنیوم و بلوک های ساختمانی هستند که بدن ما برای ساخت هورمون های تیروئید استفاده می کند. صمغ جلبک دریایی به دلیل غلظت بالای فیبر و پری بیوتیک‌ها به هضم کمک می‌کند که می‌تواند سلامت و عملکرد روده را بهبود بخشد.

کمک به مراقبت از پوست و سلامت مو

نمای نزدیک از پوست

ورونیک برانگر/گتی ایماژ

خزه دریایی حاوی اجزای زیادی است که می تواند به سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن کمک کند. بسیاری از این اجزا برای کمک به بدن با هم کار می کنند تولید کلاژنکه نقش اساسی در سلامت و ظاهر پوست، مو و ناخن ما دارد. این غذای فوق العاده علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد که می تواند به سلامت پوست، استحکام مو و استحکام ناخن ها کمک کند.

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

مقداری تحقیقات نشان میدهد مزایای مثبت استفاده از عصاره جلبک دریایی برای مبارزه با سلول های سرطانی در موش. این مطالعات به دنبال امکان استفاده از جلبک برای ایجاد عوامل ضد سرطان هستند. ممکن است تحقیقات بیشتری مورد نیاز باشد، اما دانشمندان در مورد امکان استفاده از عوامل ضد سرطان جلبک دریایی برای کمک به درمان سرطان روده بزرگ و سینه، نویدبخشی یافته اند.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی جویدن جلبک دریایی

در حالی که فواید سلامتی زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت، برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

تداخلات دارویی بالقوه

اگر دارو مصرف می کنید، همیشه عاقلانه است که قبل از افزودن هر گونه مکمل، نسخه یا داروی دیگری با پزشک خود صحبت کنید. جلبک دریایی با برخی از داروهای تنظیم کننده تیروئید تداخل دارد. اگر برای تیروئید پرکار دارو مصرف می کنید، قبل از استفاده از آدامس کلپ با پزشک خود صحبت کنید.

واکنش های آلرژیک در برخی افراد

افراد تقریباً به هر غذایی می توانند آلرژی غذایی داشته باشند و دچار آن شوند. قبل از امتحان نوع جدیدی از غذا، ایده خوبی است که واکنش خود را نسبت به آن آزمایش کنید. اگر در مورد آلرژی غذایی خود مطمئن نیستید، ابتدا با یک متخصص آلرژی صحبت کنید.

فردی که به دلیل واکنش آلرژیک پوست خود را می خراشد.

monstArrr_/Getty Images

خطرات مصرف بیش از حد

از آنجایی که جلبک دریایی حاوی سطوح بالایی از ید و فلزات سنگین است، مصرف بیش از حد این غذای فوق‌العاده می‌تواند منجر به خطراتی برای سلامتی شود. اگر از صمغ جلبک دریایی استفاده می کنید، از مقدار توصیه شده روزانه تجاوز نکنید و از میزان ید و فلزات سنگینی که از منابع دیگر دریافت می کنید آگاه باشید.

مشکلات آلودگی با محصولات با کیفیت پایین

یک محصول فقط به اندازه مواد اولیه و تولید آن خوب است. محصولات با کیفیت پایین ممکن است در معرض خطر مخلوط شدن آلاینده ها با مواد تشکیل دهنده در مراحل مختلف تولید باشند. برای اطمینان از اینکه خود را در معرض خطر غیرضروری قرار نمی دهید، همیشه مطمئن شوید که صمغ جلبک دریایی شما از یک سازنده و تامین کننده معتبر تهیه شده است که از مواد با کیفیت بالا استفاده می کند.

عوارض جانبی احتمالی جویدن جلبک دریایی

لوگو نکات بهداشتی CNET

اگرچه صمغ جلبک دریایی یک غذای فوق العاده است و فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد، اما در برخی شرایط می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای نیز داشته باشد.

سمیت ید: در صورت مصرف بیش از حد آدامس جلبک دریایی، سطوح بالای ید موجود در جلبک دریایی می تواند منجر به تجمع سموم در بدن شود.

سمیت فلزات سنگین: در صورت مصرف بیش از حد آدامس جلبک دریایی، سطوح بالای فلزات سنگین در جلبک دریایی می تواند منجر به تجمع مواد سمی در بدن شود.

مشکلات گوارشی: برخی افراد واکنش شدید روده ای دارند که می تواند منجر به اسهال، حالت تهوع، درد معده و استفراغ شود.

التهاب روده: چون جلبک دریایی سنگین است کاراگیناناین مکمل ها می توانند باعث التهاب روده و نفخ در برخی افراد شوند.

آدامس جلبک دریایی برای چه کسانی بهتر است؟

افرادی که می خواهند سلامت و تندرستی کلی خود را بهبود بخشند

از آنجایی که این غذای فوق العاده غنی از فواید تغذیه ای و اثرات بالقوه سلامتی است، می تواند برای کسانی که به دنبال بهبود سلامت و تندرستی کلی هستند مفید باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است قبل از اقدام برای درمان هر بیماری با یک متخصص پزشکی صحبت کنید و مکمل‌های بهداشتی جایگزین درمان یا تجربه پزشکی نیستند.

کسانی که می خواهند مصرف مواد مغذی خود را به طور طبیعی افزایش دهند

صمغ های خزه دریایی حتی بدون سایر فواید سلامتی بالقوه ارزش غذایی بسیار خوبی دارند. این مکمل ها می توانند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که علاقه مند به افزایش مصرف مواد مغذی خود از طریق منابع طبیعی هستند.

وگان ها و گیاهخوارانی که به دنبال مکمل های گیاهی هستند

صمغ جلبک دریایی در درجه اول از مواد گیاهی دوستدار تهیه می شود و می تواند منبع خوبی از ویتامین ها و مواد مغذی برای گیاهخواران و گیاهخوارانی باشد که به دنبال مکمل های گیاهی هستند.

چه کسانی باید از جویدن جلبک دریایی اجتناب کنند؟

افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند که ممکن است با جلبک دریایی تداخل داشته باشند

نمای نزدیک از دارو که از بطری بیرون می آید.

monstArrr_/Getty Images

قبل از افزودن یک مکمل به برنامه روزانه خود، همیشه با پزشک خود در صورت مصرف دارو مشورت کنید. آدامس جلبک دریایی با برخی از داروهای تیروئید تداخل منفی دارد، اما چنین واکنش‌های بدی ممکن است محدود به این داروها نباشد.

زنان باردار یا شیرده (مگر اینکه توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تایید شده باشد)

به طور کلی، اکیداً توصیه می شود که زنان باردار یا شیرده از مصرف آدامس جلبک دریایی خودداری کنند. محتوای ید. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است در چنین شرایطی شما را آزاد کند، اما همیشه باید ابتدا با آنها صحبت کنید تا از به خطر انداختن سلامت خود یا فرزند داخل رحم خود جلوگیری کنید.





Source link