You are currently viewing چرا من بیشتر منتظر iOS 18 هستم تا iPhone 16

چرا من بیشتر منتظر iOS 18 هستم تا iPhone 16


به‌روزرسانی‌های جدید iOS اپل همیشه یک معامله بزرگ هستند. اما این در سال 2024 بیش از هر زمان دیگری صادق است، زیرا انتظار می رود اپل هوش مصنوعی بیشتری را در برنامه آینده خود قرار دهد. iOS 18 ارتقاء، acc گزارش های متعدد توسط مارک آلمانی بلومبرگ. ما انتظار داریم که در طول این مدت بیشتر در مورد iOS 18 بیاموزیم کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپلکه در 10 ژوئن راه اندازی شد.

وقتی صحبت از فناوری های نوظهور به میان می آید، اپل به ندرت اولین است. هنوز راه اندازی نشده است گوشی تاشوبه عنوان مثال، و تنها خود را منتشر کرد اولین هدست واقعیت ترکیبی در سال 2024 — تقریبا یک دهه بعد Oculus Rift اصلی رسید اما iOS 18 ممکن است نمایی اولیه از رویکرد اپل ارائه دهد هوش مصنوعی مولدبرجسته کردن تأثیر فوری و فراگیر که فناوری قبلاً بر زندگی روزمره ما داشته است.

اغراق نیست اگر بگوییم که هوش مصنوعی مولد امواجی را در بخش فناوری ایجاد کرده است و شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت را بر آن داشته تا ظاهراً یک شبه به موفقیت دست پیدا کنند. ChatGPT OpenAI. بر اساس گزارش ها، انتظار می رود بیش از 100 میلیون گوشی هوشمند مولد هوش مصنوعی یا گوشی های هوشمندی که بر روی مدل های هوش مصنوعی طبیعی کار می کنند و از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند، در سال 2024 عرضه شوند. مطالعات متقابل. نظرسنجی توسط مک کینزی و شرکت گستره وسیع‌تر هوش مصنوعی مولد فراتر از تلفن‌های هوشمند را نشان می‌دهد و می‌گوید که یک سوم از پاسخ‌دهندگان از این فناوری به‌طور مرتب در سازمان‌های خود برای اهداف تجاری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین آیفون در سال 2024

اپل به طور آشکار در مسابقه هوش مصنوعی مولد غایب بود. اما حالا این سامسونگ و گوگل برای آوردن ویژگی‌هایی مانند Circle to Search به تلفن‌های اندرویدی با یکدیگر همکاری کردند، کنجکاوی بیشتری در مورد آنچه برای آیفون در نظر گرفته شده بود وجود داشت.

اپل هرگز درباره محصولات قبل از اینکه آماده معرفی آنها باشد صحبت نمی کند. با این حال، تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً به این موضوع اشاره کرد که این شرکت برنامه های بزرگی برای هوش مصنوعی مولد دارد. طبق رونوشت یک وب‌سایت مالی، او در یک تماس درآمدی گفت: «اجازه دهید بگویم که فکر می‌کنم فرصت بزرگی برای اپل با GenAI و AI وجود دارد. جستجوی آلفا.

ما هنوز نمی دانیم که چگونه خواهد بود. اما یک مورد قوی وجود دارد که می تواند هیجان انگیزتر از آن باشد آیفون 16.

هوش مصنوعی در iOS 18

سیری در iOS 17

در iOS 17، دیگر نیازی به گفتن «Hey Siri» برای فعال کردن سیری ندارید و می‌توانید به‌طور متوالی از سیری سؤال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: “Siri، به من مسیرهای بدنسازی را بده و لیست پخش باشگاه من را پخش کن.”

نلسون آگیلار/CNET

طبق گفته‌ها، به‌روزرسانی iOS 18 اپل یک ارتقاء قابل توجه نسبت به iOS 17 خواهد بود بلومبرگ. و این تا حد زیادی به دلیل هوش مصنوعی است.

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آتی آیفون و آی‌پد اپل مملو از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خواهد بود که احتمالاً آن را به یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های سال‌های اخیر تبدیل می‌کند. طبق گزارش‌ها، به تیم مهندسی نرم‌افزار اپل گفته شده است که تا حد امکان ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای نرم‌افزار جدید ایجاد کنند.

مشخص نیست که اپل روی چه ویژگی‌های خاصی برای iOS 18 کار می‌کند، اما گزارش‌های بلومبرگ ممکن است سرنخی ارائه دهد. طبق گزارش ها، اپل قصد دارد هوش مصنوعی را در برنامه های موجود و iOS به طور گسترده تری برای کارهایی مانند خلاصه کردن اعلان ها و مقالات در سافاری و همچنین تولید متن ادغام کند. بلومبرگ.

بیشتر بخوانید: برنامه‌های هوش مصنوعی آیفون اپل: چه انتظاراتی از iOS 18 و فراتر از آن داریم

راه خروج هم قبلا گزارش شده است سایر ادغام‌های بالقوه هوش مصنوعی که اپل در حال بررسی است، مانند ابزار پیشرفته‌تر جستجوی Spotlight و لیست‌های پخش خودکار تولید شده در Apple Music. اطلاعات و بلومبرگ همچنین گزارش داد که اپل در حال کار بر روی نسخه پیشرفته تری از سیری است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا اپل در حال مذاکره با گوگل و OpenAI در مورد استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مربوطه برای تقویت ویژگی‌های جدید آیفون است. بلومبرگ، نیویورک تایمز و روزنامه وال استریت.

گوشی‌های موجود از سامسونگ و گوگل قبلاً شروع به استفاده از هوش مصنوعی مولد کرده‌اند، شاید اشاره‌ای به آنچه از اپل خواهیم دید. شرکت سامسونگ سری گلکسی اس 24 و پیکسل 8 گوگل تلفن ها ابزارهایی برای حذف یا جابجایی اشیاء در عکس ها دارند و می توانند منظره جدیدی برای پر کردن فضای باقی مانده ایجاد کنند. آنها همچنین یک تابع به نام جستجوی حلقه، که به شما امکان می دهد جستجوی Google را برای تقریباً هر چیزی روی صفحه نمایش فقط با نگه داشتن ماوس روی آن شروع کنید. تلفن‌های جدید سامسونگ همچنین می‌توانند تماس‌های تلفنی را در زمان واقعی به زبان دیگری ترجمه کنند.

اپل ممکن است رویکرد مشابهی را در پیش بگیرد، اما تا زمانی که نرم‌افزار جدید را به‌طور عمومی اعلام نکند، راهی برای اطلاع دقیق وجود ندارد.

ارتقاء بزرگتر از آیفون 16

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس

جیمز مارتین / CNET

را آیفون 16 در صورتی که شایعات و گزارش ها صحت داشته باشند، می تواند یک ارتقا جزئی نسبت به آیفون 15 باشد و این موضوع را تقویت می کند که iOS 18 به روز رسانی آیفون برای تماشای امسال خواهد بود.

یکی از بزرگترین تغییرات مورد انتظار وجود یک دکمه اختصاصی جدید ضبط ویدیو است بلومبرگو الف لنز تتراپریسم تله فوتو در آیفون 16 پرو، به عنوان تحلیلگر در TF International Securities مینگ چی کو گزارش ها. (اپل در حال حاضر تنها از این نوع لنز در آیفون 15 پرو مکس بزرگتر استفاده می کند). آیفون های بعدی اپل احتمالا پردازنده جدیدی خواهند داشت، به گفته تحلیلگر جف پو، هر چهار مدل دارای تراشه جدید A18 خواهند بود. MacRumors. یکی دیگر می گوید که آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس نیز می توانند صفحه نمایش کمی بزرگتر داشته باشند MacRumors گزارش.

این به نظر تغییرات نسبتاً تدریجی است که با گزارش‌های دریافتی مطابقت دارد گورمن بلومبرگکه سال گذشته گفت که هیچ ارتقای سخت افزاری عمده ای در آیفون های اپل برای سال 2024 وجود نخواهد داشت.

این ممکن است دلیل کافی برای این باور باشد که iOS 18، با پیشرفت‌های مورد انتظار هوش مصنوعی، هیجان‌انگیزتر از آیفون 16 خواهد بود. در حالی که درست است که یکی بدون دیگری نمی تواند کار کند، این نرم افزار است که به عنوان روش اصلی تعامل عمل می کند.

تغییرات عمده نرم افزاری این پتانسیل را دارند که نحوه استفاده از تلفن هایمان را به طور کامل تغییر دهند – چه خوب و چه بد. به یاد دارید زمانی که اپل امکان جابجایی نوار جستجوی سافاری را در iOS 15 فراهم کرد؟ یا چطور صفحه قفل سفارشی که با iOS 16 آمد؟ اینها ممکن است تغییرات کوچکی به نظر برسند، اما می توانند تأثیر زیادی بر نحوه استفاده از تلفن شما داشته باشند.

اپل معمولاً نرم‌افزار جدید آیفون خود را برای تلفن‌های قدیمی‌تر نیز منتشر می‌کند، به این معنی که ویژگی‌های جدید iOS 18 بیش از هر فناوری جدیدی که اپل با آیفون 16 معرفی می‌کند، استفاده می‌شود. (اگرچه این احتمال وجود دارد که برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل ممکن است منحصر به آیفون 16 است، زیرا ممکن است به یک تراشه جدید با قابلیت پردازش پیشرفته تر روی دستگاه نیاز داشته باشند.)

17 ویژگی مخفی iOS 17 که قطعا باید در مورد آنها بدانید

دیدن همه عکس ها

صرف نظر از این، ایده تغییر نحوه تعامل ما با تلفن هایمان، مرا به برنامه های آینده اپل برای هوش مصنوعی علاقه مند می کند. وقتی بررسی کردم گلکسی اس 24 اولترا ژانویه احساس می‌کردم، برای اولین بار در مدتی، چیز تازه‌ای برای قدردانی داشتم که فراتر از بهبودهای تکراری دوربین، صفحه‌نمایش روشن‌تر و طراحی‌های تازه‌تر بود.

برخلاف بسیاری از بررسی‌های گوشی‌های هوشمند، من متوجه شدم که به زبان‌های مختلف تماس تلفنی برقرار می‌کنم، پیام‌های متنی را ترجمه می‌کنم و غذاهای خوشمزه را در فید اینستاگرام خود می‌چرخانم تا دستور العمل‌ها را از طریق Google جستجو کنم – همه چیزهایی که عادت ندارم در تلفنم انجام دهم.

من نمی گویم که ویژگی های هوش مصنوعی سامسونگ و گوگل آنقدر بزرگ هستند که ارتقای گوشی شما را توجیه کنند. اما آنچه تا به حال دیده‌ام به نظر می‌رسد آغاز مسیری بسیار جالب برای گوشی‌های هوشمند است که در نهایت می‌تواند به رابط‌های هوشمندتر از آنچه امروز در دسترس است منجر شود. و با iOS 18، ممکن است نگاهی اجمالی به ظاهر آیفون داشته باشیم.





Source link